LEA to zintegrowane narzędzie do zarządzania firmą, traktujące przedsiębiorstwo jak zbiór zdarzeń gospodarczych, umiejscowionych w czasie, następujących po sobie, w efekcie których powstają obowiązki fiskalne lub sprawozdawcze.

Większość systemów dostępnych dziś na rynku pomija kwestię procesowości – zakłada, że przykładowe zdarzenie wystawienia faktury klientowi jest realizacją potrzeby udokumentowania zdarzenia gospodarczego jakim jest sprzedaż produktu lub usługi.

Oczywiście, w większości systemów informacje o kontrahencie, wartości transakcji, terminach, itp. są dostępne w innych modułach, ale zdarzenia nie są od siebie zależne, nie mają na siebie wpływu, nie wynikają z siebie wprost. System LEA traktuje każde zdarzenie gospodarcze jako wynik zdarzenia poprzedniego, oraz poprzednik następnego. Jeżeli wystawiamy fakturę, to najpewniej wcześniej z klientem rozmawialiśmy na temat produktu lub usługi, które klienta interesują. Przekonywaliśmy go, że to właśnie nasza firma jest godna zaufania i to nam powinien zaufać. Żeby odpowiedzieć na pytanie o opłacalność współpracy z tym klientem nie wystarczy odpowiedzieć na pytanie za ile sprzedaliśmy towar i za ile go kupiliśmy. Znacznie ważniejszym jest zorientowanie się w tym, ile pracy włożone zostało w to, aby klient zdecydował się z nami zrealizować usługę: ile otrzymał od nas ofert, ile spotkań odbyliśmy, ile kilometrów musieliśmy przejechać, ile godzin poświęcić, żeby doprowadzić do skutecznej transakcji. Mało tego: chcemy wiedzieć, czy współpraca z tym klientem to każdorazowo spotkania, oferty, telefony… które być może konsumują całkowity zysk z transakcji? Czy tylko pierwsza transakcja wymagała pozyskania klienta i przekonania go do naszej firmy, a następne transakcje to już tylko przysłowiowe odcinanie kuponów.

Dzięki procesowemu podejściu w systemie LEA w prosty sposób jesteśmy w stanie powiązać informacje na temat historii relacji z klientem, które pozwoliły doprowadzić do skutecznej realizacji transakcji. Jesteśmy tym samym w stanie pokazać rzeczywistą opłacalność współpracy.